mandag den 22. september 2014

Bordskånere


Jeg har længe gerne ville lave hæklede bordskånere, men har ikke kunne finde ud af, hvordan jeg lige skulle gribe det an.

Til sidst har jeg besluttet at bruge de gamle kork bordskånere som man kan købe fx i Ikea; 3 stk for 15 Kr.

Derefter har jeg fundet forskellige opskrifter på Mandala.

Jeg har bare søgt på "Mandala" på Pinterest og fundet en masse dejlige opskrifter.



Den ene side er lidt mere kreativ end den anden. "Bagsiden" som jeg kalder Side B, er et simpelt mønster af Stangmasker.

De to stykker er lagt på hver side af en korkbordskåner, og hæklet sammen med stangmasker rundt langs kanten.

Bordskåner nr. 1



   Side A                                            Side B


Bordskåner nr. 2

  Side A                                             Side B

Bordskåner nr. 3










Side A                                               Side B


Bordskåner nr. 4


    Side A                                           Side B

Ingen kommentarer:

Send en kommentar