mandag den 28. december 2015

Chocolate Chip Cookies


De bedste Chocolate Chip Cookies

De er super lækre og utroligt nemme at lave. Jeg er helt vild med dem. Opskiften er fundet her:

Jeg har lavet en lille smule om på nogle få ting og skriver derfor min egen version også
  • 120 g sukker
  • 140 g farin
  • 140 g smør, stuetemperere
  • 1 æg (L) eller 2 small
  • 240 g hvedemel
  • 1 tsk bagepulver
  • ½ tsk natron
  • 1 tsk salt
  • 1 tsk vanillesukker
  • 170 g Mørk chokolade, grofthakket

- Bland sukker, farin og tempereret smør i røremaskinen og brug k-krogen.
- Tilsæt æg
- Mel, bagepulver, natron, vanillesukker, salt blandes sammen og tilsættes lidt ad gangen.
- Til sidst tilsættes chokoladen.
- Dejen skal nu køles helt ned. Så kom dejen i en skål/frysepose/pakket i film/ hvad du nu har plads til og stil den i køleskabet i mindst 1 time, og gerne til dagen efter.
- Dejen deles i små klumper af 30 gram, som hver rulles til kugler og lægges på bagepladen med god mellemrum imellem sig. Der kan være 9 cookies på 1 bageplade herhjemme.


Bages ved 175 grader varmluft.
10 min = bløde,  11 min = sprød kant, blød midte, 12 min = sprøde.
Det kommer selvfølgelig meget an på din ovn, så prøv dig eventuelt frem

- Lad dem blive på bagepapiret  og afkøl dem på en rist (ca. 15 min) indtil de er kolde nok til at kunne flyttes til en rist uden bagepapir, hvor de skal køle helt af.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar